Status på den defekte laptopen m

Laptopen min er som sagt øydelagd. Eg sendte ein mail til Multicom og fekk straks svar. – Sidan eg ikkje har laptop no så bler det enda vanskeligare for meg å gjøre prosjekt på skulen samt skrive til heimesia o.l. Brev til/fra Multicom følgar.

Hei,
for et halvt år siden eller så kjøpte jeg en ECS G551 1500 hos dere. Jeg flyttet så til Oxford for et år og merket etter en periode på noen måneder at strøminngangen begynte å bli “dinglete” og slakk. Jeg har ingen skikkelig pult så jeg ligger med laptopen på fanget med ryggen mot veggen. – En laptop er jo laget for slikt.

Nå tok jeg meg en 10 dagers tur til Frankriket og fant det mer og mer plagsomt med strømmen – jeg måtte putte ting som mikrofonen min oppå inngangen for å holde den nede (ellers ga den ikke strøm – da var det ikke kontakt). – Dette er altså noe løst inne i pcen vil jeg tro.

Jeg så at det var et sånnt garanti merke under laptopen – så jeg vil ikke åpne den for å prøve å fikse det selv, jeg har en anelse om at strøminngang-greia har løsnet fra hovedkortet. Uansett har jeg prøvd alle mulige stillinger nå – og laptopen får ikke strøm i det hele tatt!

Jeg drar hjem til England i morgen – og tar med meg den defekte laptopen. Mine to kamerater i England (som også kjøpte de akuratt samme laptopene fra Multicom ettersom jeg anbefalte dem) har også lignende problemer. Selv de enda ikke er kommet til min laptop sitt stadie.

5 Mai kommer jeg hjem 2 dager for å ta privatist eksamen – jeg kan få sendt fra meg Laptopen da – så jeg trenger informasjon om hva jeg skal gjøre.—I samme slengen vil jeg også ha den stillnet – som jeg hørte dere skrev på hw.no foraene, om jeg kan si det på forhånd; fantastisk kundeservice! :)

Mvh. Odin Hørthe Omdal.
aka. Velmont (på hw.no også)

PS: Sender bare en kopi til folk som har samme ECS laptop fra Multicom.

————SVAR IFRA MULTICOM————-

Heisann. (gir kopi til de nevnte vennene dine også, jeg)

En laptop er ment for å være transportabel og brukes fleksibelt. Men når den lades, bør den få stå i ro, nettopp for å unngå slitasje og skade på kobling mellom plugg og kontakt i laptopen. Det samme gjelder similært når tilkoblet ekstern mus, høyttalersett eller lignende; all bevegelse og gnissing i kontakter vil over tid skade disse. La derfor helst enhetene stå i ro når koblinger er i bruk.

Ang. utbedring av en slik skade, må vi (ironisk nok når du allerede er i England) sende maskinen til produsentens verksted i England for å utbedre en slik skade. Total behandlingstid vil derfor bli sterkt forlenget fra vår normale, grunnet transporten tur/retur dette verkstedet. Vårt verksted utfører ikke slike operasjoner selv, men vi bytter normalt kun komponenter ved defekt. Vi har dessverre ingen mulighet til å formidle direkte innlevering av ECS maskiner i England, all vår retur må gå gjennom vår base i Norge.

Adresse og instruksjoner for innsending finner du på reklamasjonslinken under.

Støyfri oppgradering vil vi utføre automatisk ved innsending av G551 og G556 fremover, men noter gjerne, for sikkerhets skyld, at du ønsker dette utført.

Ha en fortsatt fin dag.

Mvh
Hans F. Tangen
Teknisk avdeling
Multicom Norge AS
www.multicom.no

Fornøyd? Del gjerne dine erfaringer med andre: http://www.hardware.no/webshoper/
For reklamasjon: www.multicom.no/reperasjon.asp

Ein tanke om “Status på den defekte laptopen m

  1. Skjalg Omdal

    Hvorfor kommer 1 januar opp som startdato på siste artikkel? Det gjelder også mine websider….

Legg att eit svar

Epostadressa di blir ikkje synleg.